Tragedi 24092013

| Saturday, September 28, 2013
Selasa itu, macam biasa... aku bangun seawal 5.00AM untuk menyiapkan barang untuk berniaga di fakulti..
Macam tu lah rutin harian aku setiap selasa untuk sem ni... huhuu... Potong buah untuk dibuat rojak, buat teh tarik dan memasukkan barang ke dalam kenderaan untuk dibawa ke fakulti... Pagi itu cuaca sejuk, jalan basah mungkin baru lepas hujan malamnya..
Aku keluar rumah seawal 6.50 pagi.. Jalan tidak begitu sesak kerana aku keluar awal, tetapi sudah mula banyak kereta di jalan.. Untuk ke UiTM Shah Alam dari rumahku, boleh melalui 2 jalan, Jalan Meru dan Jalan Setia Alam.. Aku Memilih untuk melalui Jalan Meru kerana dikehendaki untuk mengambil Karipap di Salah Sebuah Stesen minyak untuk dijual di fakulti.. Hari itu, Hati ku berasa tidak sedap hati...
Tiba-tiba... Pangg! Aku terpaksa break mengejut kerana keregta dihadapanku membuat emergency break...
Kenaaa! Maka berlanggarlah aku dengan kereta dihadapanku...


Lampu besar pecah dua-dua, Bonet kemek, No Flat pecah dan satu
lampu kecil di sebelah kiri pecah..
Bumper kemek

Aku meminta kereta dihadapanku untuk mengalihkan kenderaan ketepi untuk mengalakkan dari kesesakan jalan.. Aku menggigil, trauma, ketakutan, tetapi aku gagahkan jua.. Aku menggigil menelifon Mama, mujurlah hari itu Papa dan Mama baru hendak keluar dari rumah dan melalui jalan yang sama untuk ke tempat kerja..
Tak lama kemudian Mama dan Papa sampai ke tempat kejadian, Mama ngan papa cool je..
Papa menghantar aku ke fakulti bersama barang-barang niaga aku, Mama dan Papa menyuruh aku mengutamakan kerja aku di fakulti..Mama membuat deal dengan orang hadapan dan kemudian membawa kereta aku kerumah semula unutk dibaiki... Aku berasa sangat trauma dan serba salah... Mama tidak pergi ke kerja pada hari kejadian kerana aku.. Papa pula menghabiskan banyak duit untuk membaiki kereta aku...
Aku sampai ke fakulti agak lambat sekitar 8.10am, aku terduduk sekejap dan membuat kerjaku dengan perasaan tidak tenteram. Banyak kali jugalah aku menelifon Mama dan Papa ku menanyakan keadaan keretaku dan kereta Waja tersebut.
Pada pukul 5PM aku habis meniaga, Papa dan Mama menjemputku dari fakulti, kami terus ke kedai makan untuk berbincang, Mama dan Papa menasihati aku untuk menjadikan ia sebagai pengajaran dan berhati-hati apabila membawa kenderaan, walaupun orang dihadapanku telah mengaku yang dia telah membuat emergency break, tetap aku yang salah kerana aku telah melanggarnya...
Keretaku telah siap pada petang itu juga...
Tadaaa....


Bonet depan da kene warna hitam..




Sekianlah Coretan Penaku... Sorry Mama dan Papa.... Aku janji aku akan lebih berhati-hati....


NotaKaki: Walau power bawak kereta tetap berlanggar.. Sematkan dalam hati, jadikan pengajaran untuk sentiasa beringat dan berhati-hati..peace yaw!











0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Coretan Penaku
Minimum Viewing Requirements: Google Chrome | IE 10